fredag 18 april 2008

Dags igen...

Jag är värdelös på att få ordning på denna typ av grejer. Jag har aldrig skrivit mer än två inlägg i en dagbok, aldrig lyckats ta bilder när jag är på semester och aldrig lyckats med att följa upp min ekonomi mer än två månader i följd.

Varför då en blogg? Ja, varför inte?

Vill jag att andra skall ta del av mina åsikter? Vill jag påverka min samtid? Vill jag synas och höras?

Allt detta är möjligt, men framför allt handlar det om att skriva för sin egen skull, och för att få struktur på sina egna tankar och åsikter.

En svårighet med detta är att tvinga sig själv att skriva och "publicera" texter som inte är 100% färdigtänkta.

Jag tror att en blogg (denna blogg) skall vara som en samling relativt spontana reflektioner om den tid vi lever i, och kanske kan det på sikt bli en och annan kommentar från någon ströläsare. Kanske ett sätt att utvecklas som tyckare och tänkare? Vi får se!

Inga kommentarer: